Landscape Architecture

فشار بر موفقیت

 در جامعه رقابتی، سرمایه های اقتصادی غالب، تاثیر بر تصویب مفاهیم موفقیت دارد.صرفنظر از آنکه یک پروژه در چه فازی است و چه هدفی را دنبال می کند، به پروژه وهمچنین کسانی که آن را تضمین می کنند ارزش باید داده شود.به این منظور ما نیاز داریم خودمان را در جامعه ای که منعکس کننده دیدگاه منحصر به فرد سود یابی است ببینیم. اگرچه ،معماران لندسکیپ، بدون شک ذهن تجسم ارگانیکی، خود مختارو روند گرایی از پروژههای خود دارند،اما آنها فاقد ابزار برای به چالش کشیدن گفته های طبیعی، البته تحمیل شده در چارچوبهای زمانی هستند. در این شرایط، تئوری و عمل از هم جدا می شوند،نظریه به سختی می تواند به عمل برسد. از سوی دیگر، پیشنهادات درباره فرایندهای زیست محیطی و چرخه مواد، در باره انعطاف پذیری پایدار، واکنش و برنامه ریزی می تواند در مورد لغوتضاد بین روستاو شهر - فقیر و غنی در صورت طبیعی و مصنوعی باشند. و از سوی دیگر ، هیچ  برنامه پایداری دارای اعتبار نیست اگر به طور پایدار دنبال منافع سرمایه گذاران و وعده ارضا آنها بسیار بهتر از دیروز در مدت کوتاه نباشد- کسانی که در حال حاضر برنامه ریزی برای رسیدن سریع پول کرده اند.  به دلیل فقدان قوانین خاص خود که هدف اعتبار بخشیدن به تخصص با مشروعیت در میان مدت و بلند مدت است باید تسلیم تقریبا بدون قید و شرط خواسته های اقتصادی باشند. تصورغالب این است که مصرف بیش از اندازه ارزشها و ادراک، صرفا به دلیل یک مشکل ارتباطی است. اگر سرمایه با پایداری انعطاف پذیری یا روند های باز متقاعد شود، ( سر مایه گذاری بلند مدت در مقابل حرص و آز کوتاه مدت) آمادگی بدون قید و شرط سازگار با شرایط و موفقیت در شرایط موجود است. رفتار این نوع پیش فرض این است که ما جهان اقتصاد پیشنهاد شده را بینیم.

   + نسترن ; ٢:۳٩ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٩ امرداد ،۱۳٩۱
comment نظرات ()

خانه سازی به عنوان یک مانع کاهش سر و صدا

شرکت معماری لندسکیپ هلندی " بوری لارز" ایده ای به عنوان یک مانع برای کاهش سر و صدا به شکل یک ساختمان پیدا کرده است.

معماران لندسکیپ، طراحان شهری و معماران هلندی برای کاهش صدا در امتداد بزرگراه در نزدیکی تیلبورگ در هلند جنوبی یک سازه طولانی با در ختان کاج پیشنهاد کرده اند. این نمونه به تازگی ایجاد شده در لندسکیپ هلند ثابت می کند که موانع صدا هم می توانند زیبا باشند. نمای متشکل از 170 خانه به عنوان یک مانع آکوستیک بیش از 700 متر طول و 14 متر ارتفاع است. معمولا خانه ها در پشت سد سر و صدا ساخته شده اند،  اما در تیلبورگ هلند خانه ها مانع سر و صدا هستند. کانسپت " بوری لارز" بر اساس طراحی اتصال فضای سبز و آرام جنگل به فضای پویای گیج کننده بزرگراه است. این روش ابتدا در نتیجه ایجاد فضا به سمت بزرگراه از طریق 5 در صد شیب در نما به عنوان کاهش سر و صدا به دست آمده .در مرحله دوم، با ایجاد پاساژهایی در ساختمان که منجر به هدایت ماشین ها از سمت بزرگراه به پارکینگ بوده ، این منطقه امنیتی توسط طبیعت ایجاد شده است. در نهایت، تمام خانه ها و یک سری اتاقها در فضای باز دید شگفت انگیزی از درختان و بزرگراه ایجاد می کنند.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به:

http://www.burolubbers.nl/

چاپ شده در:

http://www.aruna.ir

   + نسترن ; ٦:٥٩ ‎ب.ظ ; جمعه ٦ امرداد ،۱۳٩۱
comment نظرات ()

پارک "بالاست" در سیدنی

 

استفاده مجدد و بازیافت یکی از ویژگیهای پارک "بالاست" است. تخریب مواد و استفاده از آثار سایت سابق صنعتی تبدیل به اجزای مهم پارک جدید در شبه جزیره بندرگاه سیدنی شده است. فضاهای هیجان انگیز تئاتر گونه در هم آمیخته با یک داستان جدید از پایداری هستند که به سوابق موجود افزوده شده اند.

"پارک بالاست" یکی از زمین های ماسه سنگی بندر سیدنی است که مورد پاکسازی وحشیانه صنعتی در قرن نوزده  و بیستم قرار گرفته است.در پاسخ به نگرانیهای واقع بینانه در صنعت، ماسه سنگ اولیه حفر شده، استخراج و قالب بندی از گیاهیبه نام اکالیپتس برای ایجاد نفت و روغن انبار  شده است. در حال حاضر به عنوان یک پارک، اسکله منحصر به فرد  سیدنی دوباره طراحی شده است.

طراحی متمایز نه تنها برای همجوشی توپوگرافی طبیعی و مصنوعی است ، بلکه برای درمان تاریخ های بسیار حاضر در سایت است. چهار داستان مرتبط در مورد پارک " بالایت" مشخص شده است : چشم انداز بومی سرزمین های ماسه سنگی پوشیده با گیاه اکالیپتوس، املاک بزرگ مسکونی قرن نوزدهم، توسعه صنعتی قرن بیستم ، و اخیرا یک چشم انداز جمعی تفریحی.

تعجب از طراحی فعلی این است که این روایات بدون تناقض لایه بندی شده اند. با این حال،طراحی جدید از پارک، فراتر از روایتهای قدیمی در دو روش است: مک گرگور (معمار لندسکیپ)، استفاده کامل از مواد باقی مانده تاریخی کرده است: اول ، مواد از لحاظ فضاهای نمایشی خود ارزش یابی شده و نه به عنوان عنصر سنگینی با معنای تحمیلی. دوم، یک داستان جدید از پایداری به سوابق موجود افزوده شده است.

توپوگرافی تئاتر گونه

در هر 6.8 مایل (2.5 هکتار) پارک بالاست فضای غیر منتظره ای وجود  دارد، مثل اینکه دو پارک بزرگ جهان در مقیاس کوچکتر در آن به نمایش گذارده شدند. پارک" گائودی" سورئالی است از ترکیب توپوگرافی طبیعی و مصنوعی در حالیکه پارک " بوتس چامانت" تبدیل معدن پاریس به یک درام عاشفانه است. به جای انکار توپوگرافی موجود، این پارکها آنها را خلق مجدد می کنند، هر دو آثاری از شهرهای بزرگ صنعتی و شیوه ای از زندگی طبقه متوسط هستند.

پارک " بالاست" پروح توپوگرافی شهر سیدنی را در بر می گیرد. خوشبختانه، برنامه ریزان اصلی این ریسک را پذیرفته اند تا آثار توپوگرافی و بقایای صنعتی را دست نخورده نگه دارند.  آ نها برای اولین بار ساختار فضایی پویا پارک بعد از صنعتی را در دامنه قلوه سنگها، صخره ها، دیوارها و سکوهای پله ای دیدند. پس از آلوده شدن سطح سایت با سرب ، آزبست و دیگر آلاینده ها، بسیاری از سطوح اصلی در معرض خطر قرار گرفتند. "مک گر کاکسل " ( معمار لندسکیپ)  به طراحی مجدد فرایند خود به خودی دست زد که پاداشهای غیر منتظره ای به دنبال داشت، به عنوان مثال قفسه ماسه سنگ بزرگ با نقاشی های دیواری قرن نوزدهم، منجر به آشکار کردن عنصر قابل توجهی جهت ایجاد لندسکیپ جدید در سمت شمال شد.

تغییرات قرن گذشته، هنوز هم می تواند در ساختار پارک خوانده می شود. دردهه 1920، سمت شمال شبه جزیره برای مخزن نفت دایره ای بزرگ کنده شده و قفسه سنگی پر شده دیواری را ایجاد کرده است. این فرم جدید، باغهای دایره ای با یک سیستم تالاب تشکیل می دهند. در دهه 1930، سمت جنوب شکافته شده تا مخزن نفتی را که یکبار در آنجا بوده، علامتگذاری کند.  در بالای سینه کش صخره یک سری از سکوهای پلکانی یک نسخه خطی مجسمه وار قرن نوزدهم  و بیستم به صورت برجسته، از پل بندر گاه از فاصله دور دیده می شود. هر کدام از این باز سازیها، به طور چشمگیری با پوشش گیاهی تکامل می یابد. در پارک جدید ، معمار ندسکیپ، در حرکت بین فضاها یک دیوار عمیق تئاتر گونه ایجاد کرده است و از سمت هر یک از درخت های اطراف شبه جزیره ورودی های مشخصی تعریف شده اند.

در سمت جنوب در پشت صخره به سمت غار سنگی و بتن ارمه صنعتی ،با گیبین ماسه سنگی بازیافتی عسلی رنگی تکمیل می شود. وقتی پایین می آییم، بندر از نظر پنهان شده قبل از اینکه از طریق 5.2 فوت (1.6 متر) شکاف گسترده ای  که توسط دیوار سیل گیر محافظت می شود ، دوباره آشکار شود. شکاف بریده شده توسط بتن جلاداده شده است.  مانند ورود از طریق یک آستانه در به فضای طاقی از یک کلیسای جامع، شما از غار به سمت بندر، از فضایی فشرده به انفجار فضایی عبور می کنیم. بازدیدکنندگان به ویژگیهای فیزیکی و لمسی پارک آشنا شده قبل از اینکه به افق گسترده بندرگاه سیدنی معرفی شوند.

در سمت شمال شبه جزیره، سکو پایین از طریق یک دیوار سیل گیر بزرگ که در اصل برای جلوگیری نشت نفت ساخته شده، به دو قسمت تقسیم شده است. فرود از بالای این دیوار آغاز و به پایین حرکت می کند در مقابل دیوار فولادی ظریف چسبیده به دیوار صخره در زیر تاریکی سرد باغ خطی- تالابها و باغهای فیلتراسیون شده که ردیابی از خطوط تانکهای سابق هستند، دیوار سیل گیر و درختها پناهگاهی برای باغ از بادهای گرم غرب هستند.

راه سوم- حرکت در سایت از طریق مجموعه ای بزرگ از پله ها و رمپهای پیچیده در امتداد ستون فقرات اصلی سکوهای پله دار است. بر خلاف روشهای صنعتی کارهای قبلی مک گرگور در طرف دیگر بندر، قرار دادن نمای بتنی و نرده های فولادی ظاهر شهری به آن می دهد، در برابر گیبین های پر از مواد زائد خانگی.

استفاده مجدد و بازیافت

یک اکولوژیست تخمین زده است که جریان مواد از طریق مناطق شهری بسیار زیاد است که برای جذب و پردازش آنها 400 تا 1000 برابر بزرگتر از اندازه شهرها فضا نیاز است. مک گرگور  این سوخت و ساز شهری را منعکس کرده و بازیافت یکی از ویژگیهای تعریفی از پارک است.

علاوه بر گیبینهای پر شده از  مواد زائد، بتن کم کربن یکی از بسیار محصولات بازیافتی مورد استفاده در پارک است. معمار استرالیایی دیگر، در پروژه ای دیگر، مواد زائد و گیبین را برای ایجاد ساختار برای پارک جدید به کار گرفت. اگر آنها همچنان مواد زائد را از محل دفن زباله ها خارج نمایند، گیبنها ممکن است به آجرهای خوبی برای آینده معماری لندسکیپ تبدیل شوند. ظاهرا استفاده مجدد از مواد زائد و مصالح در شهرها و بازیافت انرژی نیازی برای ساختن شیوههای زندگی ما در آینده است.

در بالاترین نقطه سایت، هشت توربین بادی عمودی است تا نیاز به سوختهای فسیلی سیدنی را کاهش دهند. همچنین با بازیافت ورقهای فولادی، محلهایی برای مخزنهای روغن ایجاد کرده اند. سهم گیبینها در پایداری به اندازه توربینهای بادی بازیافت انرژی آشکار نیست. انرژی مورد استفاده برای اجرای پارک اندازه گیری شده است. به طوریکه اثر توربینهای بادی در جبران هزینههای انرژی می تواند ارزیابی شود. نمونه مهم دیگر ، استفاده مجدد و راه اندازی 32000 دستگاه است برای جبران تنوع زیستی در منطقه.

علمی و معنوی

روش علمی و رویکرد معنوی خلاق اغلب به عنوان متضاد دیده می شوند. در پارک بالاست، ما پروژه ای داریم که معنویت و اختراع فضایی بخشی از روایات سیستم پایدار عقلانی است . در داخل مواد زائد گیبین، کاشی قدیمی حمام، آجر شکسته و غنیمت های یک بازی فراموش شده فوتبال دیده می شود. مک گرگور( معمار لندسکیپ) در روند توسعه یک سیستم ستاره ای سبز جهانی به نام بیو شهر  است. سیستم طراحی آن بر اساس جامعه ، اقتصاد و محیط زیست است.

چگونه پارک بالاست با توجه به سیستم بیو شهر کار میکند؟ به خاطر برنامه استفاده مجدد و بازیافت،  پارک مک گرگور دارای ارزش بالاتری نسبت به بندر سیدنی است. پارک بالاست همچنین دارای محتوای آموزشی . فرهنگی بهتر، حمایت دولت و مشارکت بهترو بهبود سر پناه معماری است. در پارک بالاست، مک گرگور نشان می دهد که به جای محدود کردن خلاقیت و نوآوری فضایی، سیستم پایدار و منطقی می تواند موتور خلاقیت باشد.

   + نسترن ; ٤:۱۱ ‎ق.ظ ; جمعه ٦ امرداد ،۱۳٩۱
comment نظرات ()

میسرهای روشن و ساخته شده در رشته برنامه ریزی

حرفه های برنامه ریزی بر چسب رایج لندسکیپ شهری را در دست دارد. آنها فکر می کنند مدرن و قابل توجه است که موضوعات فعلی را گرفته و ایده های سنتی را اصلاح کرد.

با جدا شدن از گفتمان مفهومی در برنامه ریزی فضایی ما می توانیم ببینیم که تفکر در مورد این محتوا جدید نیست . در همه حال، و با نزدیک شدن به راه حل هر چند در اصطلاح مدرن، اغلب صرفا سنتهای شناخته شده را مجدد می پذیرد.به عنوان مثال، در اوایل دهه 1960، معمار لندسکیپ آلمانی والتر روسو اعلام کرد که لندسکیپ باید پایه و اساس برای شهر جدید و همچنین برای هر طرح یا طرح سایت صنعتی، راه ترافیک و یا توسعه مسکن باشد.به عنوان ناظر وقت، رسو اشاره به ابعاد سیاسی برنامه ریزی فضایی اولیه کرد. در حال حاضر پریشان شدن از افزایش ناچیز بعد سیاسی است که تعیین کننده زمینه های برنامه ریزی فضایی بیش از محتوای نوسان آن است. این اتصال از سیستم اقتصادی سرمایه داری موجود مشتق می گیرد.

در چارچوب اصل عرضه و تقاضا، برای ایجاد سود و حفظ ساختار قدرت موجود، تولید منطق آنها در الویت است. هرگونه معاملات یا سرمایه گذاری، صرفنظر از اینکه در بخش خصوصی یا عمومی، باید مطابق با منطق امروز از بازار آزاد باشد.سرمایه گذاران بازگشت می خواهند و سیاستمداران انتخاب مجدد. فقط با آگاهی این قوانین اقتصادی ارزشهای حاکم هستند، ما می توانیم ارتباط بین اقتصاد و سیاست و اثرات آنرا در حرفه برنامه ریزی به رسمیت بشناسیم. بنابراین باید به مکانیسم بازار توجه داشته باشیم زیرا آنها می توانند تمام ارزش حرفه ای برنامه ریزی را خنثی کنند، نه تنها در اجرای معماری آن بلکه تولید عملی آن. اگر مکانیسم بازار شناسی و تلفق با محتوای کار برنامه ریزی نشود، برچسب و کار نظری در زمینه آن نمی تواند قدرتی فراتر از اثر سیستم عامل های سیاسی داشته باشد. مناسبتر خواهد بود اگر هر حرفه ای اجازه تجزیه و تحلیل و به روز رسانی خاص و مکانیسم بازار خود را می داشت تا نیات خود و مبنای عقلانی خود را هماهنگ می کرد- تا اثر محکمی در فعالیت برنامه ریزی داشته باشد.

http://about.aruna.ir/archives/2012/Nov/%205/2750.php

   + نسترن ; ٤:٢۳ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ٥ امرداد ،۱۳٩۱
comment نظرات ()

پروژه: شربرون ، تورنتو، انتاریو

به عنوان یک جزء کلیدی از توسعه مجدد و رنسانس کنارآب تورنتو، شربرون کامنس ، یک فضای شهری، پارک محله و فاضلابهای سطحی شاعرانه به عنوان تصویه زیر ساختهاست.  به عنوان اولین سایت کنار اسکله در حال توسعه یک ارتباط قوی عمومی از بلوار کنار دریاچه به در یاچه ایجاد می کند. شربرون اولین پارک در کاناداست که طراحی برای ادغام تاسیسات تصفیه یو-وی برای درمان سطحی آب محله از نظر طوفان است. آب طوفان جمع آوری شده، در تاسیسات تصفیه یو-وی درمان و از کانال آب مجسمه نمایشی به بلندی 240 متر آزاد شده ، جایی که از طریق بستر زیستی فیلتراسیون شده ازعلفهای آبزی درون پارک عبور کرده و به دریاچه انتاریو آزاد می شود. با ایجاد پارک هایبرید شده، شربرون روند تصفیه طوفان آب را از طریق روشهای  هنری و تعاملی ، و به طور همزمان آموزشهای عمومی در مورد مسائل کیفیت آب و ایجاد فضاهای سبز می نماید.دیگر امکانات پارک، شامل زمینهای بازی ، باغ سبز مدنی، اسکیت روی یخ است که موجب غنی سازی تجربه از پارک می شود.

   + نسترن ; ۱٠:۱۳ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱ امرداد ،۱۳٩۱
comment نظرات ()